onsdag 15 oktober 2014

- tiden räcker inte till

och orken tryter! Men nu måste jag ju uppdatera er lite mina fina läsare :) Jag har ju börjat jobba 25% det är kämpigt men så otroligt givande att få göra något vettigt, prestera lite på dagarna igen! Jag kämpar förövrigt på med sjukgymnastik, vattengymnastik och allt annat. Fått remiss till smärtkliniken i Uddevalla, samt röntgen och urolog för problemen med min blåsa, efter x antal uvi varje år och klagade på smärta i blåsa och njurar så lyckades jag äntligen bli undersökt och det visade sig att något var fel och remisser åkte iväg direkt...denna vården!
Idag fyller jag 22 år, det var väl inte så här jag hade föreställt mej mitt liv som 22åring, sjukskriven, enormt mycket värk och trötthet, beroende av ortoser och användare av rulle på deltid. Men jag försöker vara glad ändå, jag har världen bästa sambo, vi har köpt hus och flyttar i januari, ska bygga ut och anpassa och fixa till det till vårt eget allt eftersom. Jag har underbara vänner och kollegor, ett givande jobb. Jag har något att kämpa för, att leva för, det är det som betyder något! Sen är jag väldigt nere vissa dagar, EDS har tagit mycket ifrån mig, ändrat mycket i mitt liv men har också fått mej att se på saker annorlunda, prioritera annorlunda och det är jag tacksam över!

Igår tog jag mej mot min ryggs vilja till Skövde och träffade Sofie en stund, åt lite mat och köpte mej superfina vinterskor i födelsedagspresent till mej själv med lite order från Erik att jag fick köpa något. Idag har jag varit hos Kicki och pysslat med hennes receptböcker och pratat, mysig dag! Sen åkte jag och sa upp oss från huset inför flytten och sen kom jag hem till blombukett och att vi skulle till stan och äta, min underbara Erik, världens bästa sambo! Resten av kvällen blir mys i soffan, vi har precis ätit lite tårta efter den goda maten på Cafe O'bar. Älskar min Erik!





Tack så hemskt mycket för alla som skickat massa fina GRATTIS till mej idag! Ni är underbara hela högen Vet ni vad som skulle glädja mej mer än någonsin?  Om ni vill följa vår grupp Zebras are everywhere - Fight for EDS här på facebook där jag och 5 tjejer till kämpar för att dra in pengar till forskning samt skapa medvetenhet och kunskap kring vår sjukdom EDS. Vi finns även på instagram @fightforeds Skulle ni vilja skänka en slant eller köpa något ur vår shop så skulle jag bli överlycklig! Vår hemsida är https://zebrasareeverywherefightforeds.wordpress.com/ och webbshoppen hittar ni på http://fightforeds.tictail.com/

Inga kommentarer: