tisdag 21 oktober 2014

- hjälp

Ja nu har jag fått ytterligare ett hjälpmedel i listan!
Vad jag har sen innan som jag tänkt visa er här på bloggen framöver är: handledsstöd, bälte/korsett, fotledsortoser, duschpall, tens-apparat och nu en kudde. Har även själv skaffat mej (utanför landstingsvården) Nikkens magnetmadrass, kudde o täcke.

Jag har vetat att andra fått specialkuddar och för ett tag sen fick Mikaela i fightforeds en sån och då bad jag min arbetsterapeut att få prova en specialkudde, hon undrade vad jag vill ha och jag sa en längre som kan stötta upp hela min kropp och det fick jag bannemig!

 

Ska försöka mej på att göra någon form av fodral till denna, precis som Mikaela gjort för denna färgen får mej att må illa. :') Zebrarandigt hade ju varit rätt fräckt eller vad säger ni? Zebra till en Zebra.

Idag har jag varit hemma, skulle ha jobbat men ryggen värker så...måste varva ligga och gå, kan sitta korta stunder, vartenda lyft gör ont, hålla armarna framåt (ex laga mat osv gör skit ont), värken stör mej hela tiden jag tappar fokus och mår illa. Detta inlägg har tagit sin tid kan jag lova. Nu vila lite när Erik kommer hem från skyttet ska vi göra pannkakor. Kram på er

Inga kommentarer: