torsdag 11 september 2014

- What doesn't kill you...

...only makes you stronger

Igår var det upp klockan 6, eller ja släpade mej upp närmare halv 7...duscha med descutan, äta frukost och hämta bästa Elin för att sen åka till Spooky Fish för att göra min första tattuering där hos Victor!
 
Precis nygjord och jag är sååå nöjd!


Elin smygfilmade lite när jag ligger o försöker va blickstilla
och andas så lite som möjligt för o inte röra mej, haha.

Jag har drömt om att tatuera mej så länge jag kan minnas och just denna text har följt mej sedan högstadiet och ligger mig varmt om hjärtat men vissa mediciner har hindrat mig och sen har oron för hur tatuering och EDS funkar ihop kommit. Jag frågade på en EDS grupp och det var bara några få som hade varit svårläkta, någons hade flutit ut en del men det var många många år och några hade upptäckt att färgen lossnar/bleknar fortare på oss men men det är det värt, kände i alla fall jag! Så innan Spanien bokade jag tid och igår gjordes den, än så ser den jättefin ut och läker den så bra som det verkar nu så kommer det bli fler! Skulle vilja göra massor men det kostar ju och sen ska jag försöka planera in så jag tatuerar mig under uppehåll på vattengympan för nu missar jag flera veckor vilket är mindre kul men det får det vara värt denna gången, får träna på torra land.

Jag tyckte det kändes som att man rispade med en trubbig skalpell som vibrerade samtidigt ungefär och på vissa ställen gjorde d inte ont och på andra gjorde det rejält ont men det är ju övergående smärta! Det värsta var smärtan i nerverna då mina nerver redan är superuppretade så stack det iväg lite över allt i kroppen och det kändes... Vad jag kände igår är att längre sittningar kan nog bli rejält jobbiga för mig då man i vissa fall får ligga i lite bökiga ställningar så lederna vill kan ur osv men jag får väll ta med mig kuddar som vi kan palla upp med ;) haha Har känningar i både höft, axel o nacke efter gårdagen men det var absolut värt det. (Y)

Inga kommentarer: