tisdag 23 september 2014

Motgångar, prövningar något man möter mer eller mindre varje dag, men jag har bestämt mej, jag tar mej an dom, jag ska göra så gott jag kan med varenda grej. Jag ska göra det som känns rätt, känns bra, jag ska vara snäll mot mej själv, rak och ärlig! Jag är sårbar, det blir man när man är så jävla viljestark och framåt men blir klubbad av 3 kroniska sjukdomar, #EDS, #HYPOTYREOS #MIKROSKOPISKKOLIT. Att bli sjuk är inget jag valt, att inte få den hjälp jag behöver, att ha fått följd sjukdomar och inte få hjälp för dom heller och att tvingas bli sjukskriven för att kroppen inte pallade längre och gav mej hemska symptom av diskbuktningar som fick mig till akuten är inget jag har valt. Men att slåss för att få rätt hjälp, att kämpa för att göra det bästa av situationen, att lära mej mesta möjliga om mina sjukdomar och sprida den kunskapen och att välja hur jag ska hantera diagnoserna och alla symptom, det har jag valt! Jag är helt fel person att vara sjuk för jag vill så mycket säger många MEN jag har börjat tänka, vad hade hänt om jag inte haft viljan jag har? Ja, det hade säkert gjort enormt mycket mindre ont i hjärta och själ, men vad hade jag då åstadkommit hittills, vad hade jag då tagit mig för framöver?

Jag lever på min vilja och envishet, jag andas genom min kreativitet och jag stärks och utvecklas genom mina änglar.

Jag är ofta nere, känner mej trampad på av många som borde stöttat och hjälpt men det som har hänt har hänt det kommer jag försöka släppa. Jag är rädd och orolig inför allt som har med vården att göra och det är befogat men jag blir starkare även om jag ofta faller. Jag är rädd för framtiden pga sjukdomens framfart MEN jag ska aldrig låta mig sluta hoppas och drömma. Jag ska aldrig ge upp! Jag tillåter mej att känna oro, sorg, rädsla men jag ska lära mej att känna den och sen släppa. Jag måste låta mej vara så glad och lycklig jag kan! Jag måste låta mej själv må bra.



Därför:
- fortsätter jag kampen i vården för att få den hjälp jag behöver och har rätt till!
- fortsätter jag jobba med mitt tänk och går igenom allt som hänt och ska lämna det där.
- ska jag börja jobba igen och hoppas på det bästa, börja i min takt, försöka lyssna på kroppen och inte på prestationsångesten.
- går jag kurser för min egen skull som mindfullness och mediumkurs och gör saker för att jag ska må bra ex massage, sjukgymnastik och vattengympa.
- tränar jag på att säga NEJ och TACK! För att alltid ställa upp oavsett vad man själv får offra och att aldrig känna sej riktigt bra, nöjd, fin osv det är inte rätt!

Det finns så många som jag vill ge en STOR KRAM för att ni finns, ni har gett mig så mycket på så olika sätt! Min älskade Erik, mina underbara vänner, mina fina Zebrasystrar, familj och kollegor. Vissa har gett mig glädje, umgänge (som jag sällan orkar men älskar när det väl blir av), kunskap, självinsikt, kärlek, trygghet och mycket mer.

Lila hjärta #fightforeds Knuten näve

#EDSvardag #fuckeds #värk #smärta #kärlek #hopp #livet #styrka #vilja

Inga kommentarer: