söndag 28 september 2014

- en vanlig helg

I fredag fick jag snällt lov att ta det lugnt fram till 12 då jag fick fräscha till mej för att vara i stan 14 på ett möte angående Forskardagen det gick fort och efter det hämtade jag hjullager till Eriks bil och bestämde mej för att köpa ungefär fem saker på Willys, men jag blev dålig precis som jag alltid blir av att handla och fick rejält ont så det blev hem till ofrivillig vila... När Erik slutade fick han köpa med sig kebabtallrik hem och så blev det myskväll i soffan. Lördagen skulle jag gått upp vid 7 men mådde så fruktansvärt dåligt så tog mej bara upp till medicinerna och sen sängen igen och gick upp efter 8 för att göra mej klar för att åka till Må Bra-dagen i stan där både Reumatikerföreningen och Skytteföreningen stod och presenterade sej och informerade. Drog på mej vinterjackan för att inte frysa och använde rullstolen hela tiden, när det var slut åkte vi till Kållandsö och åt med mina föräldrar och myste i soffan med Peppsan. Han med ett kort besök i kusin Daniels husbygge för att kolla läget, det går verkligen framåt och jag längtar sååå tills vi ska börja med vårt utbygge på Högsbo! Var trött och matt hela kvällen och hade ont men inget som går att jämföra med i morse, Erik fick ge mej en banan och medicin innan han åkte till jobbet, klockan 12 tog jag mej ur sängen och sen har jag ätit, pysslat lite med mina grytunderlägg och tvättat en maskin tvätt och nu är klockan 19 så ja det har fått bli måååånga vilopauser och allt har gått i snigelfart. Jävlar vad det känns i armar att jag rullade rullstol igår i flera timmar det värker något jävulskt, träningsvärken står jag ut med den är jag tacksam för men den andra värken är rejält obehaglig idag! :'( Blir en lugn kväll och imorgon ska jag på akupunktur, kolla upp min blåsa på vårdcentralen och på kvällen är det Mindfulness-kurs med Kicki, andra gången nu och jag ska verkligen försöka ta till mej så mycket jag bara kan då jag verkligen behöver sluta tänka både bakåt och framåt tjugofyrasju och vara lite mer närvarande för att kunna stressa ner. Men sjukdomen ställer till det, EDSen är ju något som påverkar alla tankar och även kan göra positiva saker och drömmar stressande och oroande då man aldrig vet vad man kommer klara av men det är något man får kämpa med att lära sig att hantera när man har en kronisk sjukdom men jag hatar det, det gör jag! Men som sagt jag tänker kämpa på, jag ska utvecklas, lära mej och bli starkare för jag vill må så bra som möjligt och tänker dra mitt strå till stacken för att göra det sen hoppas jag bara alla andra också gör det (läkare, vårdcentral, sjukvården i stort, kommunen, chef/arbetsplats, försäkringkassan och nära och kära). Nu kom Erik hem så det nu blir det mat och lite tv för jag är helt slut efter inte alls mycket och behöver ladda upp för att börja jobba på onsdag! Kram på er

Inga kommentarer: