lördag 9 augusti 2014

- en vecka

En vecka har gått sen första dagen av tre i Grebbestad. En vecka kantad av smärta, sömnlöshet, subluxationer en gång i kvarten, viktiga samtal hit och dit. Besked 1 jag får en liten summa i ersättning från min barnförsäkring för min sjukskrivning, besked 2 jag ska ta gluten provet som blodprov och skippa gastro ett tag i alla fall, besked 3 jag får lite pengar även från AFA för min sjukskrivning och besked nummer 4 jag ska till gyn den 18e för att sedan komma vidare för att få hjälp med smärtan i mina njurar! Jag har kärt mig att trots vakna nätter och 40 minuters sömn ringa tråkiga samtal halvt medvetslös av trötthet och smärta lönar sig! Att man ska låta väldigt ödmjuk ibland, över trevlig ibland, kort o koncis vissa gånger, vara fruktansvärt jävla stenhård ibland och att frågan om man får hjälp beror så på just personen på andra sidan luren, inte på reglerna, inte på lagar eller ens möjligheterna utan på personens eget humör, vilja och värderingar och DET det gör mig skogstokig!



Veckan har gått förbi jag har sovit för lite tills jag stenslockna efter en sömnmanöver i onsdags kväll! Gatsten från världens snällaste mormor har körts till kållandsö, min mormor är den finaste människan på denna jorden, större hjärta och finare personlighet får man leta efter och vacker är hon med! Dammkanten har gjorts klar med hjälp av hela familjen, nu väntar jag på massa regn lokalt över våra blivande damm! Jag har haft sjukgymnastik som jag tänker ta upp mer utförligt någon dag
snart här på bloggen. Har vart hos tandläkaren men det tar vi imorgon.



Idag har jag vilat o skannat diabilder sen blev det grillat hos svärföräldrarna och sen fick älskligen spontant för sig att vi skulle på utomhusbio i stadsträdgården där dom visade Macken the movie med Roy och Roger! Kvällshumor under klar stjärnhimmel så mys, där satt jag i rullstolen under en filt med Erik vid min sida, bra start på helgen helt klart. Nu sover Erik som ska jobba imorgon ska också försöka sova, hoppas kroppen går med på det. Godnatt världen



Inga kommentarer: