torsdag 31 juli 2014

- inte som jag tänkt mej

För tre dagar sen ringde jag till mottagningen inför gastroskopin jag skulle göra idag och informerade sköterskan om eds, att jag är enormt svår stucken och inte har några ådror alls i princip samt att bedövning inte biter och att jag behöver stora doser för att något ska bita ex lugnande och att detta beror mycket på EDSen. Hon skulle föra allt vidare, lovade mej all medecin jag skulle behöva om det behövdes, dom är så trevliga, hjälpsamma och snälla där uppe. 😃

Jag kom dit och ska få infart och samtidigt information om undersökningen. Får prova bitkloss för att inte hålla käken uppe pga min dåliga käkled. Hon sticker för infart ska sättas, letar letar letar sticker vrider drar o grejar, ger upp det försöket och ber att få prova igen. Visst inga problem jag visar vart dom brukar sticka jämt så hon försöker och jävlar vad ont d gjorde, sen grejar och vrider hon där med o ger sen upp. Inga ådror,  inte ens lite blod kom efter... Dom ger mig istället bedövningsmedel i svaljet hahahaha vilket skämt, funkade inte. Hade inte väntat mig annat då det aldrig biter hos tandläkaren. Dom säger att du fixar detta utan lugnande och bedövning och jag tänker lets go vi gör ett försök, jag vill ha det gjort!👊

Läkaren kommer jag får världens kväljning vid första försöket och dom ger upp direkt jag bad om att prova igen, frågade om dom kunde prova att sticka i andra armen i alla fall men nej med så häftig kräkreflex var det ingen idé sa dom 😭

Läkaren meddelade att det får bli sövning för att göra undersökningen vilket Känns Så trist. Jag ville ha det gjort nu då jag mår skit av att äta gluten och måste äta det en månad innan undersökningen så måste fortsätta nu fram till nästa undersökning.... Dom visste inte när den blir om det blir innan eller efter min resa så det kan alltså dröja 2 månader till undersökningen  😢 får ringa o förklara läget så jag får undersökningen fort jag har ju redan stått i kö två gånger först till coloskopin och sen till idag nu får d vara nog, behöver få hjälp nu!

Så himla trist dom inte tänkt till kring allt jag ringde o berättade om problemen att sticka, bedövning osv så dom hade haft en plan B redan idag att ta till.  Nu blir det ny väntan, ny stress och oro och mer mag krångel pga gluten ätande. Varför varför varför kan ingen EDS?  Varför lyssnar dom inte på vad man berättar?

Man får däremot vara glad över goa sköterskor och att dom inte ville tortera mig genom massa jobbiga försök, men dom kunde ju försökt någon mer gång?

Nu är det som det är och nu ska jag vila och packa inför en helg i Grebbestad! Dagen blev ju knas med medeciner o allt då man. Inte ens fick dricka en mun vatten på 6 timmar.

Ha en bra helg! 😃💜

Inga kommentarer: