torsdag 24 juli 2014

- EDS-sommar 2014

Ja denna sommaren är verkligen präglad av förbaskade Ehlers Danlos men försöker leva, njuta och umgås så mycket jag kan på kroppens villkor!

Dammen hemma grävdes ur igår, den ligger intill huset vi ska flytta till första bilden är allt vatten urpumpat och man ser hur Martin tagit första skoptagen till höger i bild ca 50 cm gegga! På nästa bild är dammen urgrävd, djupare, lite större än den var nu, nu ska massorna få torka och slätas ut i hagen, dammen ska fyllas med vatten, vi ska gjuta i och laga en gammal trappa som finns på ena sidan dammen, den är så mysig så vill bevara den! Jag kunde inte mycket göra igår men var med och tittade, funderade och planerade.



Nya favvolinnet som köptes när jag var i Trollhättan med goa Casso!

 Luktärtorna i min armeringsspaljé växer superfint nu!

Mörka dagar får ägnas åt vila och återhämtning!

Stolar som Sofie målade med lite hjälp av mig när jag bar och hälsade på henne :) Dom blev så fina både den grå och dom vit/turkosa :) Älskar retro! Dags att börja leta och drömma inför flytten på allvar nu.

Häromveckan åt jag god kantarellsmörgås och blåbär/vildhallonspaj med mor och far efter en runda i skogen som jag snubblade mig med på, mysigt! Pepsi njöt av skogturen, svamp och paj var väll dock ingen hit men slicka visparna till vaniljvispen är favoritsysslan.

Erik och hans systerdotter Alice slet i höskörden, älskar livet på landet!

 
Låg vid sjön en hel dag med bästa Sofie som kom och hälsade på mig helt spontant och bläddrade i badrumskataloger! Slätta, bästa badplatsen, lagom mycket folk, en stund blev vi helt själva, en stund var faster och kusinerna där, sand och berg och riktigt skönt.

 
Inspiration inför bygget.

Skulle ju inte renovera mer möbler innan flytten men får man en byrå av svärfar måste den ju fixas, vågade mig på att tapetsera på egen hand, ni får en liten sneakpeak. Mer bilder kommer när den är helt klar! Med knoppar och lack.

I solen med en bok vilar jag många timmar, en bok räcker länge när EDS-hjärnan läser samma mening flera gånger, samma sida ibland, glömmer och tappar bort sig.

2 kommentarer:

Emma sa...

Härligt att dammen blir fin :)
När ska ni flytta? :)

Fanny Isaksson sa...

Ja :) i vår/sommar ungefär ska byggas ut först med