torsdag 8 maj 2014

- tiden går

Inne på sista veckan på Multimodalsmärtrehab nu och jag kommer uppdatera mer utförligt lite längre fram om den men det har varit 2 dagar i veckan där vi har haft sjukgymnastik, basal kroppskännedom både i grupp och individuellt, smärtpsykolog-grupp, arbetsterapeut både enskilt och i grupp där man pratat stress, sömn, ergonomi, vardag och livspussel, dietistföreläsningar, smärtföreläsning, promenader och tillgång till bassäng. Man har blivit presenterad för mycket nytt, fått en presentation av många olika tekniker, tankesätt och livsstilar nu gäller det bara att peta in detta i sin vardag, fördjupa sig, utöva det man lärt sig, utvecklas och få det att gå ihop i livspusslet, ingen lätt match!

Min värk går mycket upp och ner under dagarna. Smärtlindringen är långt ifrån bra och det är mycket att få ordning på. Nu har även tarmen rasat totalt så när jag är i kontakt med min läkare på fredag så bara måste jag få hjälp för denna veckan har tillbringats hemma med kramper och toabesök...antagligen har inflammationen i tarmen blossat upp ordentligt men det måste kollas upp och orsaken till den måste utredas och jag  måste få det att lugna sig för det här är inte ett värdigt liv.


Igår efter många doser stoppande och lugnande för tarmen och väldigt lite och snäll mat så blev det akupunktur och sedan en sväng med mamma på stan för att göra lite nödvändiga ärende. Köpte ny väska då den förra är helt trasig och inga dragkedjor fungerar och sen blev det träningskläder för oss båda delvis inför resan men dom kommer användas innan för jag är tokkär i mina nya tights och linnet från Betterbodies som jag fick av världens bästa mamma. Jag köpte även shorts och sportbh på Stadium och linnen på HM och 2 par skor då mina gamla träningsskor är utslitna och när vi åker till Spanien behöver jag ha tunna träningsskor för både inomhus och utomhusträning.


Igår köpte jag även ett pulver som heter Aptiless som är en svensk produkt från Lunds universitet som ska tas en gång om dagen i samband med måltid. Detta för att sakta ner matsmältningen, öka mättnadskänslan och minska sötsuget vilket jag hoppas kan fungera.

Idag är ryggen fruktansvärd så efter lite fix får jag nu lägga mig platt en stund. Kram på er!

Inga kommentarer: