torsdag 3 april 2014

- box, krasch, boom, bang

Ja idag är Q79,6 boxaren ettrig, uthållig och allmänt jävla tyken! Dagarna rullar inte på dom släpar sig fram likt en snigel som fått superlim i slaimet. Igår lagade jag mat, hällde i spolarvätska i bilen (minst lika mycket utanför) och idag har jag duschat och ätit och ringt ett samtal, se så fantastiskt, hämta posten snart kanske? Sysselsättning finns det men det sitter förbudslappar på det mesta, det som lockar mest har dom störta lapparna, kedjorna, hänglåsen, ja så är det. Vattengympan ikväll är lika lockande som det tar emot, förnuftet säger kanske nej det är ju Mösseberg imorgon och i helgen ska jag få lite hjälp, lite assistans, lite vårfix ska dras igång med hjälp av familjen.

Har pratat med min arbetsterapeut idag, mitt fotstöd till arbetsstolen är on it's way, yey! Hade väll hellre åkt och köpt mig en vårig topp eller nya dojjor men jag får glädja mig åt den svarta uppfällbara metallbågen som snart kommer hem. Sen pratades det även om den där fåtöljen på fyra hjul, måsten, behov, önskemål, krav, tankar, frågor... Vikt, storlek, mått, funktion, utseende mycket att väga in och sen bommar ända sortimentet och landstinget hälften av alternativen och självklart de mest lämpliga. Har i alla fall fått en himla trevlig stöttning, informationskälla, goa Emma: "En rullstol är en bra grej! Bara för att du har den betyder det inte att du är rullstolsBUNDEN, bara att du är rullstolsBUREN då och då!". Så är det, jag ska se möjligheter till avlastning, pauser, jag ska se att dörrar till aktiviteter öppnas, möjligheter till att spara lite energi och orka lite extra! Men istället kommer den där välten rullande emot mig, den brummar "SJUK, SJUK" och siktar på mig men nu är det ju faktiskt så att det är jag som är boss! Får nog ta och styra undan den där maskinen lite, kanske stänga av den tillslut? Jag ska sikta på i alla fall måttlig acceptans, jag ska börja se lite möjligheter, bråkar rullstolen med mig och är elak ja då får den väll stå där i ett hörn och skämmas ett tag, då skiter jag i den! Kanske går den att byta bort i framtiden till en nyare modell, lite mer bränslesnål, lite snyggare, lite mer praktisk, vem vet?

Sjukskrivningen fortsätter ett tag till, dagarna på Multimodalsmärtrehab går, träning, information, taktiker, basal kroppskännedom, stressande och superjävlig avslappning ska det övas på! Jag väntar på svar, jag vill veta, planera, leva, jobba och få vara Fanny till 100% igen. I nuläget är jag glad om jag får vara Fanny 10%. Jag längtar efter energi, styrka, fritid, intressen, vänner, familj och jobb. Jag vill ha slipdamm i håret, olja på händerna, färg på tröjan, jord under naglarna, en kväll med vännerna att se fram emot, en morgondag med jobb, jag vill ha fullt upp FAST I ETT NYTT TEMPO! Jag saknar vassa kartonger, bläckpennor, opraktiska knivar, brötiga hyllplan, stressade kunder, frågvisa gubbar, förvirrade skickebud, goa kollegor, deadlines, skyltfönster, varma spotlights, helvetes stegen och mycket mer. Vårnyheter, sommarartiklar, semestertider ja när vi når dit då lovar jag att vi ses igen jobbet. Till dess, på återseende!


Inga kommentarer: