tisdag 4 mars 2014

- fighting

Igår skruvade jag isär sekretären jag fick av Sannas mamma, den ska målas om och nya beslag ska på. Antagligen blir den vit med grå frontar på smålådorna och silvriga beslag och knoppar. Lånade slipmaskinen av mamma men färgen sitter som berget och mina händer protesterade efter några sekunder pga vibrationerna får bli värmepistol och skrapa för att få bort den blå färgen den vita behöver jag egentligen bara matta ner då det ska bli vitt igen men vill ju få bort en del för tjocka färglager är inte snyggt.


Imorse åkte jag in till stan en timme innan jag skulle till sjukgymnasten för att ta prover. Skulle ta prover för ämnesomsättningen, binjurarna/kortisolvärdet, min mage/tarm och lite mer. Dessa prover sa min läkare att "åk in o ta dumt runt 1 mars" mest för att följa upp levaxinet. Kommer dit idag och efter väntetid kommer jag in till den jättetrevliga sköterskan som tagit mina prover förut. Hon frågar om jag äter levaxin och i sådana fall när jag tog det och berättar att man inte får ta det innan prover för att dom visar fel då.. (förstår jag ju nu när hon säger det men hur skulle jag kunna veta) jag har bara fått veta att dom ska tas samma tid varje dag och inte ihop med mjölkprodukter eller mineraler. Kunde inte mitt nöt till läkare sagt detta så jag sluppit släpa mig upp o åka i onödan? *irriterad*


Lätt irriterad knallade jag ut och för att fördriva tiden fick det bli en sväng på Design Outleten som har börjat få in lite nya vår grejer! Unnade mig faktiskt lite smått, 3 ringar för 29:-/st, ett nytt halsband, ett vårig rosa leopardmönstrad sjal och ett mysigt doftljus. Varje vår bli jag extra förtjust i rosa, på hösten brukar jag falla för militärgrönt och mörk orange förövrigt är det bara svart och silver som gäller in my closet! ;)


Kastar in en liten bildbomb då jag varit hemskt dålig på att uppdatera det senaste, dagarna handlar just nu om att överleva. Hålla värken hanterbar under timmarna på jobbet, varva ner, bromsa mig, inte köra på och krascha (inte för ofta i alla fall). Men i lördags blev jag bjuden på repet inför Mellon av bästa Sofie och hennes mamma. Jättetrevligt! Innan blev det lunchbuffe på The View fick även med sambon och en lite sväng på Gina Tricot där jeans (STORLEK 26) köptes för 49:- :)

  Bästa vännen som också är mycket duktig fotograf!

Jag innan butiksmöte förra veckan,
ibland får till och med jag känna mig lite fin!

Igår skämde jag bort mig och Erik med amerikanska pannkakor med sirap,
florsocker, glass och hemmagjort jordgubbssylt. Mums!

Inga kommentarer: