torsdag 30 januari 2014

- yesterday

Nu var det ett tag sen jag skrev jag är fortfarande inte alls pigg och har otroligt mycket värk i hela kroppen och muskelutmattningen och krampen är vidrig till och från efter bara några timmar uppe är jag så slut så man inte tror det är sant. På grund av detta tappar jag fokus, glömmer, får dålig motorik och tappar, snubblar, ramlar o slår mig och huvudvärk på grund av alla spänning i musklerna så det är en ont jäkla cirkel som bara går utför. Jag behöver hjälp att bryta den! Från torsdag tillsöndag hade jag extremt ont i höften misstänker starkt att den subluxerat och sen inte lagt sig rätt igen och fredag/lördag kunde jag inte stödja på benet och gå normalt, annars brukar jag oavsett hur jävla ont det gör försökte gå så normalt som möjligt för inte förvärra någon mer led.

I lördags trotsade jag smärtan och åkte på kvällen ut o åt med Erik och hans familj och sen var det Revyn Livat i Parken i Skara. I måndags hade jag 3 smärttoppar så i tisdags morse ringde jag VC men fick tyvärr samma svar som jag väntat mig, NEJ ingen ökad medicin, ingen annan medicin, ingen annan behandling, lär dig lev med smärtan och vänta ut det! Suck som om jag inte gör det, leva med smärta det kan jag det har jag gjort i 10 år, sen visst kan man bli bättre på det och det är ju därför jag vill gå Multimodalsmärtrehab, därför jag provar alternativa behandlingar mm för att lära mig hantera smärtan och slappna av. På kvällen orkade jag inte mer så blev en vända till akuten där dom förundrades över att mitt blodtryck ändrade sig och ekget var lite ostabilt men det blev inget prat om det sen så det var väll inget gissar jag på, pratade med läkaren om min värk och att det inte fungerar att ha det så här och hon verkade tycka att avslappnade eller en vid behovsmedicin kanske kunde vara bra men att det skulle tas upp med min ord. läkare och så skickade hon hem mig med ökad dos av en av mina mediciner så jag i alla fall kunde ta till det när det blir outhärdligt.

I tisdags på dagen jobbade jag och sen resten av veckan har tillbringats hemma med vila och småfix. Idag blir det att göra ett snabbt ärende i stan, hälsa på underbara Kicki, åka till Reumatikerföreningen en liten sväng och sen vattengympa med Elin. Bara lugnare sysselsättning för hjärnan behöver ha lite att göra och jag behöver få träffa folk men kroppen säger emot och för att orka med jobbet kommande dagar krävs vila. Fredag, lördag, söndag ska det jobbas!

Trevlig helg på er!

Inga kommentarer: