onsdag 22 januari 2014

- things happens for e reason, huh?

Redan i fredags eftermiddag fick jag ett JA fån Mösseberg. Nu väntar jag på kallelse och hoppas jag får börja programmet redan i mars. Jag är 50% sjukskriven under våren och jag tror faktiskt medicinen för hypotyreosen börjar göra nytta. Igår var första gången på evigheter det kändes behagligt att röra på sig på sjukgymnastiken, visst har jag ont o är orkeslös i musklerna men huvudet orkade med jag log för mig själv när jag kämpade på crosstrainern. Efter sjukgymnastik en blev det taktil massage hos hon jag går på KS hos. Sen hem o vilade, sov, åt och tvättade lite innan det igår kväll var dags för Bio, Wolf of Wall Street i Skövde med kollegorna,  lite speciellt film med mycket sex men jag såg det som en något överdriven skildring om hur börs krisen på 80-90 talet var. Mycket humor, naket, sex o pengar men skrattade det gjorde vi.

Har i veckan även fått hem min journal från hösten -08 till 2010 och ja det finns mycket som borde anmälas, tas upp och redas ut i min sjukdomshistoria. Men jag tror ärligt talat att jag struntar i det, försöker gå vidare o satsar på framtiden. Det som har hänt har hänt och det är för jävligt men det räcker att vara sjuk och försöka leva och kämpa för bra vård nu, att gräva och kämpa för rättvisan i gamla felbehandlingar, felmedicineringar, slarv och otrevligheter det tar för mycket energi.

Sen vill jag bara berätta att i söndags den 19/1 hade jag haft ringen på mitt finger i 6 år. Tiden har gått fort och utan min Erik vet jag inte vad jag hade gjort. Hur jobbigt livet än må vara, hur mycket allt jävlas med mig, hur mycket värk jag än har så finns han alltid där och stöttar. Älskar dig Erik! ♥♡♥
Nu dags för jobb!

Inga kommentarer: