torsdag 16 januari 2014

- mösseberg

Idag var dag nummer 2 på utredning inför Multimodalsmärtrehab på Mösseberg. Hoppas verkligen jag får gå det kan va intressant att få träffa andra med värk, lägga full fokus på att lära sig rätt träning, få tips om hjälpmedel, lära sig avslappning (via bland annat basal kroppskännedom) och förhoppningsvis kunna må lite bättre när det är över. Hos sjukgymnasten kollades min överrörlighet och balans (lika med noll), vi pratade om hur smärtan påverkas genom dagen. Hur smärtan påverkas av vila, rörelse, avslappning, mediciner osv och jag fick med mig lite mer rekommendationer som jag ska tänka på vid träning och all rörelse. Hos läkaren kollades också överrörligheten, motorik/koordination, jag fick info om programmet, fick berätta om sjukdomsförloppet, mediciner, värk, trötthet o div. symptom. Han läste igenom min remiss till dom ihop med mig och berättade lite om sina tankar runt mig, min sjukdom och mina symptom och behandlingar. Nu har jag fått 4 utlåtande som verkar luta åt att jag ska få komma dit så nu hoppas jag! Kan dröja ca 3 veckor innan jag får svar om jag får gå och när, ev i mars eller i maj startar grupper, håll tummarna med mig. :)

Var även och tog prover idag och i eftermiddag ringde läkaren, sänkan var nere igen och de andra proverna som togs såg okej ut, skönt! Det räcker och blir över som det är, med symptom och mediciner. Sen fick det bli sen lunch med bästa Elin och vattengymnastik för första gången efter juluppehållet. Imorgon är det förberedande vila inför 3 dagars jobb och sen måste det handlas lite med, kylen är väldigt tom, så tråkigt. Godnatt på er!

Inga kommentarer: