torsdag 2 januari 2014

- Kranio Sakral terpai

Hej på er idag på förmiddagen var jag på Kranio Sakral terapi för andra gången, jag skrev lite om det sist, i ett inlägg här på bloggen. Det är en avslappnande behandling som jag tror många som mig med kronisk smärta och spända muskler kan ha stor nytta av. Jag slappnade av mycket mer idag än jag gjorde sist men jag kände mig avspänd sist också, jag ska ge det ett par gånger till men behandlingen känns behaglig, terapeuten eller vad man nu ska kalla den som utför det håller sina händer på olika platser, lägger lätt tryck på vissa punkter. Första stunden av behandlingen idag kändes det som om jag låg på en luftmadrass i sjön och skvalpade runt och min huvudvärk som hängt i ett par dagar ökar och likaså illamåendet, men jag fokuserade på andningen och att känna vad hon gjorde och tillslut började det att ge med sig. På vissa ställen hon tog kändes det brännande hett, på andra kände jag hur musklerna stegvis lite ryckigt slappnade av och ibland fick jag smärtimpulser som gick genom kroppen och flyttade sig. Det lustigaste var att jag slappnade av mer i höger sida än vänster och under behandlingens gång kändes det som att jag låg krokig som en banan fast jag låg helt rakt. Jag såg också ljusskiftningar, blixtar och andra ljus när jag blundade men det gör jag ofta speciellt om jag har mycket värk eller huvudvärk. Idag har jag vilat och min kropp har hoppat mellan att må bra till att bli helt matt o skakig och orkeslös, där är jag nu. Ska vila och sen krypa ner o sova imorgon väntar sjukgymnastik och en efterlängtad pratstund med en underbar vän. I helgen ska jag jobba.
Hoppas ni haft en fin nyårshelg!

Inga kommentarer: