söndag 12 januari 2014

- vänner

Att umgås med vänner är något som det tyvärr har blivit mindre av och varje gång min värk ökar (skov) så försvinner orken mer och mer och det som tyvärr faller bort först är umgänge för att fortfarande kunna hänga i med jobb, sjukgymnastik, intressen och ansvar och självklart jobb. Men för att må bra måste man få skratta, vintern har varit över förväntan vad det gäller detta och igår tillbringade jag och Erik kvällen hos Robin och Casso där även Nora var. Vi åt, pratade, skrattade och som plus i kanten gjorde Casso gelenaglar på mig. Jag har aldrig haft något sådant förut mest på grund av att det kostar men har man en vän som håller på och övar så är det klart man ställer upp, kul att få vara lite fin också, det kan jag behöva mitt i allt elände. Blev riktigt härligt blå/turkost glitter och svart/silver glitter på topparna, kul kul! :D


Igår kväll kom också snön tillbaks att det blir ljust ute piggar upp mig men fy vad min kropp ogillar kyla och allt extra procedurer som gör att man måste vara ute extra mycket som att sopa av bilen, skrapa rutan, skotta snö mm men snart är det väll vår? Jag får bita ihop och glädja mig åt att det ljusar upp landskapet.

Inga kommentarer: