lördag 7 december 2013

- white as snow

Vad gör jag? Jag gör allt alldeles för mycket skulle man kunna säga. Nu är hälften av alla julklappar gjorda. Jag har vart på sista styrelsemötet för 2013 med Reumatikerföreningen, jag jobbar så mycket jag bara orkar, jag har kommit igång på sjukgymnastiken synd att den nu blir juluppehåll på vattengymnastiken men den drar ju snart igång igen som tur är. På jobbet är det fullt upp med julhandel och planering inför kommande kampanjer, jätte kul! Julpyntet är framplockat förutom granen då, den får vänta kanske jag tar fram den nästa helg. Nya medicinen jag fått gör lite nytta, hade varit kul om man märkt ännu större skillnad men jag gör allt för att smärtlindra. Försöker lära mig avslappning och att bara köra på till 100% och inte 120%. Jag går på vattengymnastik och sjukgymnastik, jag har börjat använda handledsstöd och bäckenbälte för avlastning på jobbet, tränar på att ta pauser och variera mig. Jag måste också lära mig känna av kroppen, jag märker inte när kraften börjar tryta utan kör på till det säger pang och jag blir kass så nu gäller det att lyssna på min kropp och inte på min envishet. Nu ska jag faktiskt snart gå o krypa ner, min kropp behöver vila och sömn för imorgon är det jobbdags igen. Ha det fint!

Inga kommentarer: