fredag 27 december 2013

- julafton

Jobbade 8.30-13.15 det var en lugn dag på jobbet, plockade bara fram lite rea men trots att vi bestämt att vi skulle ta det lugnt och ha en mysig dag o bara småfixa lite så kände jag fler gånger att jag var igång i för högt tempo o värken ökade och jag blev genomsvett, fick bromsa flera gånger. Klockan 2 var det jullunch hos svärföräldrarna kunde tyvärr inte äta så mycket då jag hade ont och var trött så jag mådde illa. Försökte vila så gott det gick i soffan och önskade mest att tiden skulle gå eftersom jag mådde skit. Började piggna till lite runt 6 och då åkte vi till min moster och träffade hela släkten. Stoppade i mig lite mat där, morbror fru hade jag super god Västerbottenspaj. Var lite piggare efter 6 timmars vila och medicin och mat men vid julklappsutdelning kände jag hur hela kroppen värkte och jag ville bara försvinna. På kvällen blev det mammas specialitet fruktsallad och Risalamalta och så fick vi prova två nya grejer för i år Pavlovatårta och saffranspannacotta och chokladpannacotta, lite piggare av allt socker åkte vi hem och plockade in julklapparna. Fick shot och drink glas ur serien all-in-one som vi ville ha, jag fick presentkort på slöjddetaljer och Erik fick lite garage grejer och sen fick vi lite andra små grejer och pengar. Juldagen blev sovmorgon, lunch på Kållandsö och kvällsfika hos faster med kusiner och kusinbarn. Sen var nog min jul över för i år för på Annandagen drog det igång med jobb igen!

Inga kommentarer: