tisdag 17 december 2013

- december

Halva december har redan gått, min kropp kommer fortfarande inte överens med kylan och vädret trots att det är en mild vinter flera plusgrader har det varit sista dagarna och snön som kom har smält bort. Det får för min del gärna vara lite vitt ute, torrare väder gör faktiskt mindre ont i lederna också. Så 10 cm snö och -3 hade jag inte tackat nej till. Så länge det inte snöar för mycket under julhelgen är väll jag ganska nöjd för då får Erik vara ledig och fira lite jul han med. Jag jobbar tyvärr julen, jobbade igår, skulle jobbat idag men kroppen säger nej. Imorgon är det sjukgymnastik och massage och på torsdag ska jag köpa sista julklapparna (vaaaad?) och åka förbi Reumatikerföreningen för sen drar det igång. Jag jobbar fredag-tisdag alltså hela helgen då julshoppingen förhoppningsvis är GALEN (ska bara orka med tempot som är då) Jobbar 8.30-13.15 på julafton sen ska jag träffa Eriks familj och sen tillbringas kvällen med mammas släkt. Juldagen är min lediga dag så då ska det bli sovmorgon och vila och på kvällen träffa faster med familj och mitt nya lilla kusinbarn. Annandagen är det åter igen jobb som gäller och på kvällen är det luftgevärstävling på fallmål i Trässberg, Salebyfallet! Något man enligt vår klubb inte får missa, detta är tradition! Har deltagit i den tävlingen sen jag var nybörjare och har faktiskt skjutit final och tagit pall plats några gånger, jätte kul! I år åker jag dit mest för stämningen och umgänget, antagligen ska jag också skjuta om jag inte lämnar min plats till någon annan, jag får ju se vad kroppen går med på när det närmar sig. Att skjuta när jag har för ont och för mycket andra problem av EDSen är inte roligt och därför gör jag det inte längre, är kroppen inte i skick till att skjuta så pressar jag mig inte längre att göra det, det ska vara kul och inte en plåga.

Nu kommer snart sambon hem från jobbet, är i behov av sällskap när jag varit ensam hela dagen. Det enda jag har gjort idag är att varit hos ortopeden och provat ut ett höft/bäckenbälte som ska sitta kvar bättre dom hade tyvärr bara vita och förstora bälten hemma så hon skulle ta hem ett mindre till mig (storlek 1) låter ju helknas att jag ska ha minsta storleken, viktnedgången har inte riktigt satt sig i mitt huvud än..förhoppningsvis skulle hon även kunna få hem det i svart. Ha en fin julvecka och njut!

Inga kommentarer: