måndag 30 december 2013

- bygger en bro

Bygger en bro,
en bro till välmående och lycka
en bro över tårar och sorg,
en bro byggd av ilska och orättvisa.

Ger upp men kommer igen!
När jag faller, får du mig att resa mig igen.
När jag vill ge upp, får du mig att kämpa vidare.
När hoppet är slut, finner jag nytt i dig.
Jag ger upp men kommer igen!

River fasader,
står här naken och blottad.
Förut så stark och oövervinnerlig,
nu liten och fruktansvärt svag.

Sten för sten,
hejdå pokerface!

Vågar du möta mig?
Ärlig och svag.
Vågar du se mig?
Sliten och trött.
Vågar du stötta mig?
Sjuk och ensam.

Som jag stöttat dig,
genom sorgens floder, ilskans hagel,
svekens kyla, värkens bränder,
har du lutat dig, lutat dig mot mig.


Stöttar du mig nu?

Känner du min smärta, smakar du min sorg,
bär du mina bördor, hör du mina tankar.

Stöttar du mig nu?

30/12-13
Fanny Isaksson

Inga kommentarer: