måndag 18 november 2013

- förkylningen from hell

Ja i lördags kväll började jag känna av det och i söndags bröt det ut, hals ont, snuva, feber och allt var en riktig höstförkylning innebär, det uppepå EDS-värken kan till och med få mig att klappa ihop, låg mer eller mindre däckad hela söndagen, idag har jag bara varit iväg på VC och träffat min läkare och träffat Kicki en stund men jag är helt slut, även om jag nu på kvällskvisten piggnat till lite men jag försöker hålla mig i skinnet drar jag igång och grejar så kör jag på för mycket och då vet jag hur det blir sen, bäst att låta kroppen vila när jag är sån här.

Läkarbesöket idag då? Det var inte planerat men på grund av min förbannade värk och alla andra problem runt edsen som gör att jag inte orkar med så gav jag nu när förkylningen kom upp så blev övertalad av mina hjärtan att ringa och be om tid. Fick också mot all förmodan en tid, fick jag ju inte sist. Kicki hängde med mig då jag är otroligt dålig på att förklara hur jag mår och alltid lägger på min friska mask när jag träffar folk (även läkare tyvärr) och sen har jag som många andra kommit fram till att det är bra om det är med någon mer som lyssnar, pushar en och sen känns det som att läkarna inte kan bete sig hur som helst om det är någon mer med.

Jag fick i alla fall fram en sak hade velat ta upp och diskutera mer men jag lyckades inte och "akuttider" är ju inte så långa som ni vet. Jag fick i alla fall fram att problematiken med värken inte blir direkt bättre, har bara gått utför i höst trots Sarotenet som ska gå på nervsmärtorna i alla fall så har värken ökat och ökat. Citodon och Alvedon är inte rätt för att bita på värken och som det står mest överallt är det ju svårt att hitta medecin som hjälper/hjälper bra mot EDS-värk. Men fick min önskan om att prova en annan medecin uppfylld idag, jag måste ha något som gör vardagen okej, att ha ledvärk, muskelvärk och nervsmärtor (och alla annan eds-problematik) 24/7 och alltid lägga sig med värk och vakna totalt utmattad då musklerna spänner sig för att jag ska kunna sova blir en ond spiral. Nu ska jag prova Tramadol får vi se om värken kanske kan avta lite. Håll tummarna med mig!

Imorgon ska jag vila, se till att bli av med förkylningen och stryka tvätt och hoppas jag piggnat till så det blir jobb på onsdag. Ta hand om er!

Inga kommentarer: