söndag 20 oktober 2013

- vilohelg, värk

Var helt slut i fredags så blev hemmakväll men inte ens det går att tycka om när kroppen strejkar.. Helgen har varit lugn höll mig hemma hela lördagen och kvällen tillbringades hemma hos Emil och Eveline blev en lugn kväll med mys, prat och spel. Kunde nätt och jämt koncentrera mig för att hänga med i spelet men ibland får man kämpa lite för att kunna ha lite roligt för att få lite ny energi. Idag blev det en förmiddag i sängen, sen kom Robin och Casso förbi med lille Axel som inte är så liten längre och Sanne pratade lite och åt lunch ihop. Kvällen fick bli ute på öna och nu är det soffläge efter dusch och solsidan, snart dags o sova så man tar sig upp imorgon.

Uppdaterar lite glest nu när kroppen krånglar är trött och stressad pga värken och allt den hindrar mig från att göra och orka. För tillfället lever jag för att orka med jobbet, livet med EDS går upp och ner i skov som håller i veckor, månader, år... Jag hoppas jag tar mig ur det snart men det får ta den tid det tar. Jag satsar just nu på att ligga på sjukvården för att få en bra utredning gjord, jag ska igång med mer träning igen (det jag orkar) och jag ska vara öppen och prova alla alternativa behandlingar som finns för att minska värken t e x avslappning.

Vi får se när jag skriver här igen och om vad men just nu är jag inuti mig en liten rishög som är helt utmattad av all värk och riktig ledsen och pissed off. Men jag lever på min envishet det vet ni som träffar mig dagligen. Imorgon är det måndag morgon igen vilket innebär upp tidigt stoppa i sig frukost och medecin och spackla på masken, sen kör vi!

Veckan består av jobb, begravning, sjukgymnast, träffa mina underbara stöttepelare och sen lite mer jobb och lite till och emellan det sover jag.

Varför skriver jag så här?

För att jag faktiskt tror att jag kan må bättre kanske bli lite mer förstådd om jag faktiskt säger/skriver att jag inte mår bra. Eftersom jag inte visar det och det tänker jag heller inte göra, för min egen skull!

Inga kommentarer: