torsdag 3 oktober 2013

- hit me where it hurts

Just nu känner jag bara för att ta min kropp och hänga upp den som en boxsäck och slå på den allt jag kan tills jag inte orkar mer. Ilskan, tröttheten och sorgen över att ständigt ha ont gör en galen, man måste få ta ut den på något ibland. Man behöver göra sig av med sin känslor, jag är bra på att samla dom på hög tills det inte går längre, sån är jag. I förrgår kväll sa jag något jag inte sagt till någon förut och det var först när jag sa det jag faktiskt förstod det själv, förstod hur det är, hur det har varit, hur jag har det. Jag har inte haft en smärtfri dag sedan jag var ca 10 år. Vissa dagar, veckor, månader undrar man vad man gjort för att få detta helvete, varför just jag, varför? Men ibland är jag tacksam över värken, den gör mig stark, den gör mig klok, den har gett mig förståelse, lärt mig att ta hänsyn men inte gå på skitsnack och gnäll.

"Oh baby it's oh so cold in this place
Oh maybe it's all so close to the bitter end
Oh maybe it all just burns like a living hell
I'm all alone, and here comes the dawn"


Byggt säljlösning hela dagen idag på jobbet och ordnat och grejat hade hemskt ont hela förmiddagen men det rättade till sig och dagen har varit kul, vilket jobb och vilka kollegor jag har, ni är underbara! Nu gör sig värken påmind så ska småplocka och vila lite för ikväll är det vattengymnastik som gäller, min kropp behöver röra sig oavsett hur ont jag har, skitsamma om jag inte orkar lyfta benet när jag ska koppla, skitsamma om jag får ta i för att växla på vägen hem ikväll, jag vet att det gör nytta, framöver, långsiktigt, det är så man måste tänka annars orkar man inte.

Imorgon är det en tidigt morgon börjar 06.45 och slutar 16.00 gött för då har man hela eftermiddagen och kvällen kvar men när värken är jävligt är mornarna inte roliga att handskas med men sånt är det. Nu drar jag på volymen och låter Volbeat skröla lite medans jag ska försöka få ordning på torpet! Man kommer långt på envishet och positivitet (det sistnämnda är dock sällsynt i mitt liv så jag får ta hand om den känslan när den väl infinner sig).

Ha en fin kväll'

Inga kommentarer: