måndag 30 september 2013

- living hell

Ja ibland är inte livet som man tänkt sig, allt händer på en gång ibland är det positivt och ibland negativt.  Just nu är det mycket krångel, värk, sjukdom och tråkigheter runt omkring mig men det är då man får ta vara extra noga på dom där bra stunderna, så man har något som ger en energi och vilja att fightas vidare.

Något jag ofta tänker på när jag har det jobbigt och när andra klagar på sitt eller inte har minsta förståelse för hur jag har det osv är att man aldrig kan jämföra sig med andra. Man ska aldrig diskutera vem som har mest ont, vem som mår sämst eller liknande.  Är det skit för honom så är det det oavsett vad jag tycker, säger jag att jag har hemskt ont fast jag är sminkad o ser "pigg o fräsch" ut så har jag det. RESPEKT, det kommer man långt på.  Att vara respektfull, hänsynsfull och kunna känna lite medlidande det är något alla borde tänka på.

Det finns grader i helvetet,  som mamma har sagt till mig sen jag var liten! Det är sant och något hemskt för dig kanske inte är nånting för mig så därför ska vi inte jämföra oss. Men när livet känns skit, tänk då på att det finns grader i helvetet! Är detta det värsta som kan hända,  antagligen inte, jag tänker att för varje gång jag tar mig igenom något så kliver jag  ur det starkare och med mer erfarenhet av livet!

Ha en fin dag nu allihop!

Inga kommentarer: