onsdag 18 september 2013

- det jag trodde var livet

Så är det nu, som det var då när det var som värst. Ditåt går jag nu, men jag bromsar, jag ska vända, vända alltihop. Aldrig mer! Med alla fina personer runt omkring, med intressen och föreningsliv, med en faktiskt ganska underbar arbetsplats. Aldrig mer igen. Förbannade sjukdom stanna där du är, för aldrig mer! Jag ska ta tillvara på livet. Jag vill leva, skratta, vara kreativ och älska.

Även om jag alltid kommer vara sjuk, inte orka lika mycket som er, kommer va tvungen att tacka nej ibland, göra saker på mina villkor osv så ska jag aldrig mer bli så låst som jag var. Jag har vänt en gång och aldrig mer ska jag tillbaks. Visst kan man falla till och med rasa samman, men levande död, aldrig mer!

I höst ska jag leta efter balans och stabilitet. Viljan har jag, styrkan finns där långt inne och med pepp och stöd från rätt plats så kommer det gå vägen. Jag orkar och vågar inte tro något annat. Nu låser jag in pessimisten inom mig för det här löser sig!!!

Du är värdefull!


Inga kommentarer: