lördag 28 september 2013

- börjar om, igen

Dags att börja om men det går inte.
Gör om, gör rätt, är omöjligheten själv.

Lätt sagt, lätt gjort, tror dom.
Ni står, ni ser på, FÖRSTÅ!

Du ser, du hör, du gör!
Lyssnar, pushar och säger stop.

Ingen annan, bara jag hindrar mig.
Det sägs att det man bygger upp,
river någon annan ner, så fort!
Men jag har byggt och ingen river,
det får jag göra själv, bit för bit.

Det gör ont, jag måste bli stark emot mig själv.
Min vilja, min vana, min person,
hård mot sig själv, en enda metod.
Lyssna på kroppen, nu ger du dig.
Hör inte, ser inte, vill inte.
Känner, kämpar, orkar inte.

Lätt sagt, lätt gjort, tror dom.
Ni står, ni ser på, FÖRSTÅ!

Du ser, du hör, du gör!
Lyssnar, pushar och säger stop.

Lyft bort en sten, bit för bit
Lämna tillbaks, ge bort, släpp.
Ni får acceptera, nu kliver jag åt sidan.
Varsågod, kliv fram, hejdå!


Kvällstankar efter en oerhört rörig dag, piss att man måste vara sjuk men nu ska jag lyssna på Dig, tack för allt! Du förstår dig på mig. En vacker dag ser jag fram emot att ha kroppen och hjärnan på samma nivå, men jag kommer nog alltid vilja lite för mycket, men drömma får man. Nu ska jag krypa ner hos min älskade Erik som alltid finns o ställer upp, underbart!

Inga kommentarer: