måndag 30 september 2013

- autumn

Nu är det höst, tycker om färgerna, vädret när det blåser lite lagom och solen skiner, eller när det regnar o smattrar mot rutan och man kan vara inne och fixa. Avskyr dock att värken blir värre av kylan, fasar för att skrapa rutorna en hel vinter till, inte kunna gå långa promenader för att jag efter någon/några kilometer inte orkar förflytta benen, inte kunna andas ordentligt ute, inte kunna vistas ute då min blodcirkulation är för dålig för att hålla kroppen varm hur jag än klär mig och försöker röra på mig. Men som sagt färgerna gör mig glad, lila, mörk cerise, mörk rött och orange hösten är fin.
 
 

Vart hemma och försökt kurera mig från allt nu igår och idag, imorgon är jag ledig så ska fortsätta med det då för sen drar det igång igen, men får tänka mig för. Andningen vill inte riktigt vara med så får inte överanstränga mig. Lurigt när man känner sig "frisk" när man är still och så fort man anstränger sig blir man skitkass igen. Värken är ju tyvärr som den är så jag får bita ihop göra det jag ska och ta ut ilskan över värken på något icke levande, hehe.

Gjorde något som är bland det värsta som finns idag, jag åkte och handlade mat, ensam jag utsätter mig för detta rätt ofta och jag har alltid ont, är trött, arg, ledsen allt på samma gång när jag är klar. Visst låter det komiskt att det är bland det värsta man kan utsätta mig för men det är det, både fysiskt och psykiskt. Jag ser inte det minsta nöje i att handla mat, punkt. Efter att jag handlat åkte jag hem och gjorde nästa hemska moment, bära in och plocka in i kylen vilket måste göras direkt pga frys och kylvaror, fyfan säger jag bara! Den som uppfann mataffären, jobbiga korgar, tunga varor, hemska påsar som skär igenom händerna och får min axlar att knäcka till varje gång jag ska lyfta dem, från bänken man packar på, in i bilen, ut ur bilen, in i huset, in i köket den är inte mycket värd... Många andra tunga moment kan jag göra, det är ofta mycket lättare. Men just att bära matkassar (mina fingrar går i strejk då) och lyfta hit och dit är det värsta jag vet, jag är alltid helt slut efter att ha handlat.

Trött, arg, genomsvett och matt försökte jag att ladda om och ställde ut min nya ljuslykta och gjorde lite höstfint på trappen men sen har det inte hänt mycket mer i eftermiddag, kväll, Jag tillåter mig faktiskt att inte göra nånting idag, jag är ju SJUK! Imorgon tar jag nya tag, då ska jag hem till mamma, baka äpplekaka (bland det godaste jag vet) och äta lunch och på eftermiddagen blir det styrelsemöte, massor att avhandla så får ladda upp rejält för att kroppen ska kunna hålla sig lugn så jag kan sitta still så länge och för att hålla huvudet vaket. När jag har för ont har jag väldigt svårt att hålla mig still för länge då värken gör sig ännu mer påmind då, när jag har ont vill jag röra på mig i min egen takt då kan jag fokusera på annat, just därför är mitt jobb så himla bra, nästan inget stillasittande och inte allt för mycket statiska rörelser utan varierat och fyllt av rörelse, det mår min kropp bra av.

Nu ska jag kika på lite tv, ha det fint!

Inga kommentarer: