tisdag 4 januari 2011

- sexhundra!

Ja nu är det 2011 och jag såg precis att mitt förra inlägg här på bloggen var mitt sexhundrade inlägg :O vad säger ni om det? ;) hehe Idag har jag varit och simmat på förmiddagen blev 500m i alla fall och 2o minuter i bastun, gött! Jävlar vad jobbigt det var i armarna bara, har ju inte simmat på en månad, slarvigt! Men har ju varit sjuk 2 gånger i december och haft mycket med skolan, skyttet och jobbet så ja det finns ju ursäkter även om det är slarvigt, för det är det! hehe

Det är gött att ha kommit igång nu efter jul och nyår igen! Tränade förra veckan, simmade idag, ska träna imorgon och sen har jag städat hela lägenheten, pluggat en hel del och tävlat för första gången 2011! Salebyfallet var det och det var 10års jubileum i år, det är en niomannalag tävling som skjuts på fallmål (liknande de i skidskytte) och i slutet skjuts final med mellan de bästa ur varje skjutlag och det skjuts skott för skott på tid, super spännande! Har varit med i final några gånger och jävlar vilken kick det är :D I år fick jag dock bara 16 av 20 träff men det är förståeligt med tanke på att jag inte har tid att träna längre plus att jag hade en fruktansvärd värk och feber, att jag alltid ska ha sån tur att bli sjuk lagom till tävlingarna :P

Vad jag gör mer under lovet är att läsa!

















Har precis börjat på Änglar av Marian Keyes har läst böcker av henne tidigare, de är bra men lite väl detaljerade i vissa fall. Läste nyss ut boken Vickis Vintage Butik av Isabel Wolff som var en riktig toppen bok, den inhöll så mycket olika saker och händelser att man aldrig ville sluta läsa för man var alltid mitt i någon spännande handling. Innan denna bok läste jag Kat Von D's bok och den var också helt underbar, den var också en bok man inte ville lägga ifrån sig och längtade efter att få läsa mer i men den tog tyvärr slut alldeles för fort. Funderar på att köpa den på engelska med, har en känsla av att den är "bättre" skriven då det är originalet :)

















Andra böcker som väntar på att läsas är Dotter önskas av Katerina Janouch och 14 år till salu av Caroline Engvall, hoppas de är bra!

















Pusshej'

Inga kommentarer: