fredag 12 november 2010

- full bokad!

Hejs dagen igår var fullbokad, först halkkörning 7-13, vilket var super kul & gick bra! =) Sen hem till Kållandsö med Pappa för att hämta lilla Peppsan som inte mådde bra hon hade inte ätit på 1,5 dag och spydde upp det lilla hon fick i sig så åkte till veterinären med henne, hon fick dropp och hon kände på magen och kollade henne, antagligen något inflammation i tarmen efter allt smaskigt hon stoppar i sig när hon är ute o busar :/ men det går förhoppningsväg över om ett par dagar annars blir det röntgen men mamma sa att hon redan idag var lite piggare :) Hon fick ju dropp och medicin och 2 dagar på fasta, sen 2 dagar på grötris kokt i vatten och sen 2 dagar på skonkost sen får hon gå tillbaks till den vanliga, hoppas det fixar sig! Lite roligt var dock att sist vi var inne för vaccination vägde hon 6,6kg nu vägde hon 25,6kg ;) Liiiite lätt skillnad sådär, tjejen växer!
























Efter det gick jag fram till stan och köpte en tröja och en halsduk på GinaTricot (inte orkat fota och tröjan fanns i på webben) där jag träffade även Moa som har praktik där, sen köpte jag med mig lite mat upp till mammas jobb och åt innan jag gick bort till kusin för att åka och jobba!

Idag fick jag skippa praktiken hade så jävla ont hela natten och har det än...blir nog en lugn kväll eftersom Erik är sjuk än med. Lite film och mat hemma bara tror jag. Pusshej'

Inga kommentarer: