måndag 9 augusti 2010

- handyman!

Det är vad jag har låtsats att jag är nu på lovet eller så är jag det helt enkelt :D

MinIkeapall som jag har i köket i Skara började se skabbig ut o även vår trärena skohylla som vi fått när Eriks mormor flyttade så dom fick sig en omgång med sandpapper o färg!














Erik var inte så där jätte förtjust i färgen, den skulle varit lite mer plommonlila men dom i färgaffär'n fick inte till det helt men det fick duga! Men jag lugnade ner honom med att färgen kommer inte synas alls mycket när den blir överbelamrad med skor ;)















Här är Ikeapallen som jag passade på att fräscha upp med svart halvblank färg :D














Faktiskt rätt nöjd med mitt jobb :D
Metallicfärgen är verkligen inte lätt att hantera!


Det här är ett superbra o billigt budgettips för er som inte gillar era gamla möbler eller helt enkelt inte har råd med nya! =) Ngt jag dock vill tipsa om är att investera i en bra pensel och grundfärg, speciellt om du ska måla med metallic som är tunn, blaskig och täcker dåligt! :) Sen är det bara att slipa noga och pensla på :D

1 kommentar:

r o c k z sa...

SV; Ellerhur! Oh jaa, det har jag, om jag får säga det själv! :)