lördag 10 juli 2010

- vaaaaaaaaaarmt!

Började dagen med frukost ihop med vovven klockan 8, vid 0 drog jag och pappa till stan för att köpa hundmat och sen till Råda och plockade jordgubbar (övningskörde hela vägen) så nu har vi precis frusit in lite hela jordgubbar och gjort ca 20 burkar sylt! =) Ikväll blir det grillat & jordgubbar o glass med Erik, mor & far! Får se vad som händer i em men det finns en hel del att göra här hemma antingen tar jag tag i något eller så får jag något att göra ;) hehe

BTW så var jag & hämtade min locktång i torsdags efter träningen :D
Har provat en en gång & det blev bra, kommer bli bättre när jag vant mig vid att använda den. Bild på resultat kommer framöver :)

Ska berätta något rätt sjuk nu tänkte jag! Jag köpte locktången på elgiganten online för 329kr +okr frakt om man hämtade ut den i butik vilket jag valde att göra & om jag hade köpt den i butik hade den kostat runt 400kr. Varför det är så? De säger att det beror på lokalhyra och personalkostnader men genom att beställa den på nätet och välja att hämta ut den i butik var de ju ändå tvungna att när de fick beställningen gå ut i butik eller på lager och hämta den och sätta på orderlappen och sen expediera mig när jag kom och hämtade ut den i butik (jag betalade även i butik) Visst är det sjukt?