torsdag 15 juli 2010

- I love retro!

Som säkert många vet så älskar jag retro prylar speciellt från 50-60talet och skulle älska att få inreda ett hus med en snygg blandning av retro och modernt! Tänkte tipsa er om några sidor som har en hel del balla retro prylar och möbler! Förutom den relativt nya butiken Nostalgeek i Lisch som är helt wonderful så finns det en sida från USA som heter Retroplanet dom säljer allt från balla cafe/restaurang möbler, reklamskyltar, jukeboxar, partyprylar, coca-cola grejer och mycket mer! Dom säljer bland annat prylar i samma stil som coca-cola grejerna jag köpte på Hemkompaniet för ett tag sen =)

Här är lite exempel på retroplanets utbud -->


Dom har massa bord & stolar och även soffor & bar set!


De har även 12 olika varianter på Juke Box, detta är en Rock Ola Bubble!


De säljer även massa bra presentprylar, gå in o kika!

2 till sidor jag kan tipsa om är www.houseofhedda.com & www.broarne.se dom har mycket skräp men jag hittade några guldkorn, en av prylarna som jag är helt frälst i som båda sidorna säljer är burkar och mycket mer från märket CABANAZ! Dom har blandat retro och stilrent och fått fram en mycket trevlig design och funktionella prylar som passar super i köket! =) De på bilderna nedan är några av deras produkter de har även kakburkar, brödlådor, pedalhinkar & mkt mer!











Hoppas ni har en bra sommar & kan njuta av den även om det regnar idag! Tänk positivt vi slipper vattna och det blir mindre risk för gräs & skogsbränder! Pusshej'

Inga kommentarer: