fredag 18 juni 2010

- compete

Jag är med i en tävling hos Jenny där man får tävla om en valfri vara från tvspelsweb.se för max 200kr!

Jag har valt att tävla om något jag har velat ha i över 1 år, ett effektfilter 8x star Ø58 mm, varför jag vill ha just den storleken är för att det passar till mitt standard objektiv (18-55mm) för att det är mest lättanvänt och fungerar till det mesta! Det vore fruktansvärt kul att även testa ett stjärnfilter till mitt marko objektiv men det får vänta. Enligt mig är stjärnfilter något som används mest under den mörkare delen av året men det gör inget för då har jag något att se fram emot med att det blir mörkare och kallare ;)



För er som inte vet så är ett effektfilter något som gör att ljuspunkterna i en bild (om du fotar i mörker) blir till stjärnor, siffran efter x berättar hur många strålar stjärnan får :) här är ett fint exempel på vad ett stjärnfilter gör för bilden, fotat av en superduktig tjej
från Skara :)



Jag hoppas verkligen jag vinner, vore kul med något som glädjer en lite nu när allt är jobbigt!

Gå in och tävla ni med! :D

Pusshej'

Inga kommentarer: