lördag 15 maj 2010

- seeegt

Har en riktigt seg långhelg har ingen ork till något men måste försöka plugga i torsdags var det städdag och igår körde jag och Erik golfen till Skövde skroten och efter det var jag och tog prover och sen hade jag möte med min sjukgymnast och på eftermiddagen var Erik och jobbade några timmar och på kvällen var vi i hemma hos honom och sedan hamnade vi i Källby hos Emil i ett par timmar. Idag har jag faktiskt inte gjort så mycket vi har i alla fall varit och köpt present till Eriks farmor som har kalas imorgon och nu har jag precis gjort ett kort till henne i datorn :) Ikväll blir det Lisch en sväng och imorgon ska kanske Erik jobba.



Här är korten jag har gjort! Överst är det jag gjorde till mina kusiners pappa, jag skriver ut dem på A4 skär kanterna och viker ihop och sen sätter man en liten dubbelhäftande tejp emellan när man vikt ihop det för att det ska sitta ihop bra :) Självklart kan man skriva ut på A3 om man vill ha ett stort kort med :) Det enda man måste tänka på är att insidan ska ligga uppå ner på i datorn för att det ska bli rätt när man viker och att fram och baksida är överst och insidan nederst annars är det superenkelt.

Det är kul att göra något personligt, antingen som det jag gjorde till Arne med motorcyklar på (hans intresse) och lite skämt eller som det jag har gjort idag enkelt och stilrent. Antingen gör man allt från grund och botten själv eller så laddar man ner vectorgrafik från nätet (där man får ladda ner) om man inte har kunskap eller tid eller har hittat något man verkligen gillar.

& här är kortet jag gjort idag till Maj! Enkelt & stilrent, det ser lite tråkigt ut men utskrivet på ett lite finare tjockare papper blir det toppen! =) Pusshej'

Inga kommentarer: