tisdag 25 maj 2010

- feelings

"Om jag hade mått lite bättre hade jag klarat av det här livet,
om livet hade varit lite enklare har jag antagligen orkat att må så här."

Jag vill egentligen bara ändra på allt, nu direkt, på sekunden men jag vet att det inte kommer funka & långsiktigt är det oftast bättre att göra sakerna lite långsammare och smartare än fort och impulsivt för då går det oftast åt helvete ändå. Det är med allt annat som att "banta" om du tar bort alla onyttigheter och tränar lagom mycket så är det oftast lättare att hålla sig kvar på den goda banan än om man väljer en diet eller kanske paniktränar inför sommaren för då kommer man bara gå upp i vikt igen så det är ju egentligen ingen vits med det. Det är få saker som går bra om man gör det på det snabba sättet, man måste tänka långsiktigt & det är vad jag gör men jag är bara lite väl långsiktig ibland :/ haha Ni tycker nog att det låter dumt men sån är jag, men jag har klurat ut det mesta nu så det känns som att det verkligen kan gå vägen nu samtidigt som jag deppar över att jag inte har kommit igång än men det är dumt nu när jag redan har för mycket att göra att skaffa mig ännu mer att göra, då är det bättre jag lugnar mig till sommarlovet för då är chansen större att jag verkligen orkar för om man startar utan kraft så finns inte motivationen och man kommer bara misslyckas och bli ledsen över det. Så är det faktiskt...


Nu ska jag försöka fixa till mig det sista för att sedan dra iväg till skolan, måste läsa igenom pappren inför småföretagande provet en gång till med. Pusshej'

1 kommentar:

EMMA sa...

Du har mycket rätt i det du säger :) och jag såg att jag hade fått en kommentar av dig för aslängesedan om "I taket lyser stjärnorna", den var verkligen bra. Och jag såg att du hade boken? Om jag får så lånar jag gärna den :) <3