måndag 3 maj 2010

- det händer inte så mkt

Har inte skrivit något i helgen har inte haft ork och inte något intressant att berätta ingen stor ide att jag håller på och skriver när jag har ont och migrän för det blir bara tråkigt så ska inte göra det idag heller ;) Har iaf vart i skolan idag och efter det var det utvecklingssamtal och sen sjukgymnastik....nu sitter jag här med migrän och mår illa :/ får väll se vad de ska göra åt det ska till KSS på onsdag. Imorgon är det en vanlig skoldag igen med matte, expo, hål och sen expo igen och jag jobbar alltid på expon på hålet och jag har att göra imorgon med! Tog hem min plansch idag och nu har jag även fotat den, ska ju sättas in i vår pärm med alla arbeten ;) Är rätt nöjd med den faktiskt! Fick ju även MVG på den så då tycker jag nästan att man får vara lite nöjd med sig själv! Att försöka skugga blyerts på silkboard var ett rent helvete men jag gjorde så gott jag kunde!




Den är lååångt ifrån orginalet men jag är ändå nöjd, uppgiften var att välja en bild och ta ut den på OH och måla av konturerna på silkboard 70x100cm för att sedan fylla i, de flesta i klassen tog teckande figurer och fyllde i med pensel och färg men jag är inte något stort fan av varken seriefigurer eller penslar...xD Så jag valde blyerts, funderade länge på kol men man får ta vad som finns i skolan. Bilden är häftigare IRL för då ser man nitarna jag har satt på bältet, glansen på det rosa och gröna som är målat med nagellack och att texten är upphöjd ca 2 cm från bakgrunden!



Så här ser originalet ut, det är helt underbart snyggt! Jag kan bara inte sluta älska den bilden!
Den underbara tjej och otroliga talang som har skapat teckningen är Sandra aka KanDee som driver bloggen http://kandeedrawings.blogg.se/ & webbshopen http://kandeeshop.se/!
Denna teckning finns även tryckt på kläder fast vad jag kunde se nu så finns den bara kvar på Oversize-T, hmm man kanske skulle beställa en, den är ju grymt snygg? Gå in och läs hennes underbara blogg och kika in på hennes webbshop hon har otroligt snygga kläder, målningar och reproduktioner där och nu finns även kill-tishor! :D Just nu har hon även en kampanj som heter "Give a helping hand for street children" där 100 eller 50 kr går till Gatubarnen i Latinamerika beroende på priset på plagget.



Poison tishan & helping hand linne! =)

Inga kommentarer: