torsdag 27 maj 2010

- det finns!

Ja det finns faktiskt situationer där man inte vill ta någons parti och ofta tycker jag att det är smart att låta bli att ta någons parti om man känner båda parterna och inte själv var med och upplevde hur det hela hände oavsett vad det är som har hänt. Det kan var allt ifrån små saker till enorma, det är oftast både mer rätt och lättast att visa att man bryr sig om alla inblandade utan att ta någons parti och det säger jag för att jag vill få alla att förstå att man inte ska tro på allt man hör och visst, oftast kan man lita på vad de som upplevt det hela berättar men det är inte allt för sällan som de vrider om historien lite mer till deras fördel eller undviker att nämna något.

Sen är det också ofta saker händer som inte var meningen, utan att något hade planerat det, helt utan anledning och då tycker jag man ska låta det vara så och inte försöka hitta på en anledning så man kan ge någon skulden. Då är det bättre att man accepterat att det här inte var mening, det hände och det är tråkigt men vi kan inte göra något åt det!


Nu ska jag snart ta min dunkande migrän i handen och gå till skolan! & efter det blir det massage och sen pluuuuuuuuugga! Kösshääj'

Inga kommentarer: