måndag 26 april 2010

- promised

Som i alla fall några av er vet så lovade jag i januari att berätta lite om min sjukdom, mediciner, behandlingar, hur jag hanterar den mm Vad det gäller diagnoser, mediciner och behandlingar har inget förändrat sig sedan sist jag skrev, inläggen kan ni hitta under etiketten sjukdom/reumatism.

Att hantera värken är alltid något jag måste kämpa med men oftast går det rätt bra man får bara inte vara rädd för värken & inte låta den hindra dig från allt men ibland måste man även tillåta sig själv att säga jag har ont, jag orkar inte för ibland måste man verkligen få ta det lite lugnt för att orka och klara av att ha ont hela tiden. Men mitt största problem just nu är denna förbannade migrän jag har haft nu i några månader, den förstår det mesta för när den är som värst kan jag verkligen inte gå till skolan jag vaknar till och med av den på nätterna och har fruktansvärt svårt att sova eftersom det ibland känns som att det smäller bomber i huvudet på mig för det dunkar, smäller, känns som att det lyser till osv plus att balansen försvinner totalt och det känns t e x som att sängen ska välta och jag har noll balans när jag går. Varför jag inte klarar av skolan med migränen är mest p g a att jag blir fruktansvärt ljus och ljudkänslig och får jätte svårt att koncentrera ögonen på något speciellt data/tv-skärmar. Ska till KSS den 5 maj och då ska jag prata med dem om migränen har ju testat olika migränmediciner och de flesta drar ner den lite men tar inte bort den helt plus att effekten ibland försvinner efter ett par timmar igen istället för att ta bort den :/ Jag tror min migrän beror på någon av mina mediciner, har hört att vissa har fått migrän av p-piller men det vore ju konstigt om jag får det efter flera år med samma sort, jag vet inte. Migrän kan ju även bero på stress men i sådan fall tror jag det är en kombination av medicinerna och stress som framkallar min, jag har även tänkt att boka en sydundersökning för att försäkra mig om att min syn inte har ändrats eller försämrats drastiskt så att det inte beror på det. Känns som att det är lika bra att utreda det hela eftersom det förstör så mycket för mig, t e x att jag måste vara hemma från skolan, sjukgymnastik och inte kan träna skytte och eftersom den inte verkar bli bättre under lugnare perioder heller så måste något hända nu!

Finns det några andra reumatiker eller icke reumatiker som har fått migrän & kommit fram till varför/vad det är som framkallar den?

Varför jag fick för mig att skriva om det här just nu är för att idag är en såndär skitdag som migränen har förstört för mig, vaknade vid halv 4 av att jag trodde att huvudet skulle explodera men nu har det börjat lugna ner sig lite ska snart ut en sväng för att få lite frisk luft.

Pusshej'

1 kommentar:

Emma sa...

Hej Kusse =) Tänkte att du kanske ville ha Spotify Premium gratis? Gå då in på denna länk; http://www.gratispremium.com/?ref=187644 Så hjälper du även mig att få det. Det enda man behöver göra är att svara på en undersökning och värva 6 vänner :)