fredag 30 april 2010

- ibland blir inget som man tänkt sig

Skolan idag blev helt tvärt emot vad jag hade tänkt mig. Kommer dit klockan 8 för att ha engelska och göra mitt föredrag eftersom jag och Maria bestämde det på mail i förrgår men när jag kommer dit o berättar om att jag missade nationella pga att hon hade sagt fel datum till oss blev hon inte så glad och så fick jag och Sofie sätta oss i ett rum för att skriva den. Man skulle få 100min på sig men efter 25 var jag klar och läste då igenom den lite extra innan jag gick tillbaks och då bokade hon om mitt föredrag till onsdag v.20.

Sen var det hål som tillbringades i verkstan med att hjälpa Angelica lite och sen efter det skulle jag ha reklamprov men nehe dom andra i klassen hade sagt till läraren att dom inte villa ha det så det blev flyttat, typiskt när man har läst på...alla ska göra de på resursen på onsdag med då är jag på KSS så jag får göra det på hålet på fredag i stället och idag fick jag en ny uppgift som de andra redan hade gått igenom man ska göra ett fördjupningsarbete/uppsats om något inom Mediekommunikation så jag ska skriva något om trenden att må dåligt på nätet och att många yngre vill framstå som deprimerade för att få uppmärksamhet när de egentligen kanske bara är lite deppiga, jag ska också skriva om att det börjar bli inne att göra allt för att må bra men att kraven blir så stora så istället mår de flesta sämre...dagens samhälle, vad ska man säga!?

Ikväll är det ju Valborg men har inte planerat något speciellt eftersom jag måste plugga och Erik kanske ska jobba imorgon men det blir mat hemma hos älsklingen i alla fall och sen ska vi kanske träffa Emil och Eveline en stund, det blir nog trevligt! Ska snart hoppa in i duschen så jag slipper stressa mig klar för jag är inte så pigg av mig idag plus att jag har lyckats få världens mensvärk med, trökit! Vad ska alla andra hitta på ikväll? :) Kösshej!

Inga kommentarer: