fredag 9 april 2010

- El Stockholmo

Dag 1: Började dagen med att mitt alarm inte ringde så jag vaknade av Eriks lite före 5 och kutade upp för att göra mig i ordning, halv 6 hämtade vi Sofie och åkte till Skolan för 6 gick bussarna mot Stockholm, bussresan ner var hemskt iaf sista halvan fick migrän så jag mådde illa och blev helt kallsvettig... :/


Världens bästa Sofie i bussen! & även den gladaste klassen ;)


MP2 i bak i bussen & Moa som sov mesta dels av resan upp :)

Vid 11 var vi framme och fick gå en runda på stan och vid halv 1 samlades vi för att åka till DN på studiebesök, det var en tjej som berättade lite för oss, vi fick även se en film och testa att göra layouten till en artikel och efter det blev det in till stan igen för att käka lunch fick bli Donken pga tidsbristen, han även med att fota lite skyltfönster och logotyper till våra uppgifter vi fått och så gick vi till PUB, NK och 2 st designaffärer som stod med på vår lista över platser vi skulle gå till (var tvungna att gå till minst 2) och efter lunchen bar det av mot SVT där våran guide blev Jovan Radomir som jobbar som programledare där.


Lilla Sportspegeln studion & taket i studio 1 där Jakten på Julia spelas in

Vi fick se många olika studios t e x Sport, nyheter, vädret (där dom har en greenscreen & fan va dom drev med Josse då som fick prova att "göra vädret"), bolibompa, bubblan och där de spelar in Jakten på Julia (där var förut Let's Dance) sen blev det inchecking på Vandrarhemmet, rumsbyten och tillslut var alla nöjda och senare på kvällen gick jag Angelica och Sofie in till stan för att käka och sen köpte vi med oss lite godis och gick hem och läste tidningar vi har otroligt trötta alla 3 och jag hade grymt ont så de var gött o slappa lite. Angelica och Sofie somnade innan 12 och jag sov ca 2 timmar sammanlagt på hela natten :(


Sofie & Angelica


Stockholm by night

Dag 2: Jag gick upp halv 6 för att ta medicin och göra mig i ordning och lyssna på Sofie när hon pratade superfort och osammanhängande så man inte fatta ngt och sedan vid 7 halv 8 fick jag även upp mina rumskompisar så då blev det packningar & städning och sen frukost 8 och sen städade vi klart!


Angelica var inte så jätte sugen på att gå upp ^^ men Sofie kom ju upp rätt fort ändå :)

Klockan 10 var det studiebesök på Sveriges Radio och efter det lunch på stan innan det var studebesök på Riksdagshuset vilket inte var särskilt intressant plus att jag ahde så ont så jag ville egentligen bara lipa, pallade verkligen inte att gå mer så efter det blev det inte ås mycket mer gjort vi hamnade på ett Café i gamlasta´n där vi käkade budapest med jordgubb & drack Coca-cola i 1,5 timme innan det blev dags för avfärd hemåt. Bussresan hem var 1000x bättre! Mycket skratt med Angelica & Sofie & Jessica när dom inte sov och även 2 av våra underabara lärare Helene & Erica! :) När vi kom hem hämtade Erik mig och Sofie så körde vi hem henne för att sedan åka hem och lägga oss i soffan och vid 11 somnade jag och sov i 12 timmar, så gött! Om ni vill veta mer o Sofies kväll när hon kom hem så finns det här http://silvercykel.blogg.se/, fruktansvärt gulligt om jag får säga det själv! :D



Stockholm på dagen!

(mer bilder finns på min facebook)

Tyvärr han vi inte shoppa något hade ju nästan 2 timmar i slutet men då hade jag så fruktansvärt ont :( typiskt men sånt är livet :/ Pusshej'

Inga kommentarer: