tisdag 27 april 2010

- bekräftelse

Bekräftelse är i vissa lägen ett måste för mig speciellt vad det gäller skolan jag måste få bekräftelse i form av bra betyg för att vara nöjd med mig själv, om jag skulle kämpa hur mycket som helst och ändå bara få ett G så skulle jag vara otroligt missnöjd i de flesta ämnen. Den enda ämnet jag har fått G i under gymnasiet är samhäll A och det var jag inställd på redan från början för de enda som intresserade mig i kursinnehållet var ekonomi och det var ju typ en av 5 delar och jag har alltid haft väldigt svårt för att komma ihåg namn (på tex politiker), årtal på händelser och sådant så jag visste från början hur det skulle gå men jag satsade ändå så mycket jag orkade för utan det hade jag inte ens fått G kan jag lova! Fick idag tillbaks mitt arbete om reklam och jag är lite smått missnöjd med att det står - innan MVGet men det får duga & provet gick helt okej ska göra om en liten del om orden bara eftersom jag inte hade läst på något innan pga att jag hade varit sjuk. Något jag däremot är både arg och ledsen för är matteprovet jag fick tillbaks idag 8 poäng och 10 var G men det var tydligen bara typ 2 i klassen som hade fått över 10, helt sjuk.... jag har ju alltid haft lätt för matte men nu har det blivit för mycket regler att lära in på för kort tid, jag behöver få räkna många tal av samma typ innan de sätter sig men ska göra om provet på onsdag så jag vet vad jag gör i helgen, räknar matte! :)

Nu i eftermiddag ska jag skriva rent min uppsats om min intervju, den måste kortas ner till hälften för de fick max vara 1,5sida...det kallar jag inte uppsats men han använde sig både av ordet sammanställning och uppsats när han berättade om uppgiften så det är bara att acceptera & gör det bästa av det! Tycker dock det är synd att jag måste sålla bort såpass mycket ska verkligen försöka kortfatta så mycket som möjligt så jag får med det mesta eftersom jag tycker allt som är med är viktigt, jag fick ut så otroligt mycket information från min intervju vilket jag tycker är positivt! :)

Nu blir det plugg, kom nyss hem & har precis käkat lite har haft matte och expo x 2 idag + håltimme då jag jobbade på expon, montern börjar ta form nu :D Vad ska alla andra göra i det goa vädret??? Pusstjah

Inga kommentarer: