fredag 26 mars 2010

- Kompledig!

Idag har vi varit komplediga för att vi gick till 8 i onsdags kväll så jag tog mig lite sovmorgon och sen fixade jag i ordning mig lite innan jag tog bussen till stan och gick till apoteket, bokhandeln och fixade present till mamma som fyller 48 år på söndag! :) Har varit hemma i ett par timmar nu och då har jag plockar i ordning, diskat, dammat och dammsugit inför lovet. Bara toan kvar att städa men det orkar jag inte nu :P Ska kika på Top Model sen tänkte jag.

Ikväll blir det käk hos älskling och vi ska väll kika lite på let's dance antar jag.

Imorgon blir det Power Meet direkt när det öppnar med mamma och sen drar vi iväg mot Kinnarp för Skaraborgsfinal och sen på kvällen ska jag nog kika lite på Körslaget om det inte blir stan :P kommer nog slänga iväg en röst eller två på Team Sundblad, kan även hända att jag slänger iväg en röst på Picasso eller Ralf om de gör bra ifrån sig ikväll. Har haft en ganska bra inställning till Linda Sundblad fram tills igår morse då hon var med i Vakna med the Voice hon fick en del fördoms frågor om Lidköping som hon skulle svara på och mycket av det hon sa stämde in t e x att vi inte har sluttande biosalonger, det har vi ju visst Oo 2 stycken till och med? Hon sa även att hon hade varit där med sin bror nyss så hon borde ju liksom veta, eller vad tycker ni? Hon snacka rätt positivt om Lisch men även negativt hon fick frågan om alla kända alla och var släkt med alla och hennes svar var "nej, men alla har legat med alla" jag skulle noga snarare säga vet allt om alla & många är släkt, pga att Lisch är en småstad snackar alla om alla med varandra och många blir släkt på något sätt. Hon snacka även lite om torget, epa-traktorer och sen sa hon något som verkligen fick mig att börja skratta hon sa något i stil med att många brukar åka runt torget och att det kallas att "strosa runt tört" snara ströga eller vad säger ni lisch-bor? :P jag tror hon har varit borta ifrån Lisch för länge...haha! xD

Nu när jag har sagt så mycket negativt om henne så kanske ni undrar varför jag ändå tänker rösta? Jo jag tänker rösta för alla de duktiga personerna som är med i kören b l a Annette som jag klipper mig hos asgo person med grym stil, Sandra Lennartsson (lillasyster till en gammal klasskompis från lågstadiet) & Sabina Ulleryd (ingen jag känner, men hon är grymt duktig på att sjunga) Jag hoppas att deras framträdande ikväll blir toppen, de ska tydligen sjunga Girls Just Wanna Have Fun av Cyndi Lauper! (Y) Skön låt, tror det kommer gå toppen =)

Innan jag går tänkte jag säga att jag köpte denna idag!

Aco Sun kissed face cream för 87kr, hoppas den funkar bra! Har provat så många olika men har inte hittat någon som verkligen är bra. Många som det står att man inte blir gul av blir jag precis det av så vi får se hur denna är :) har ni provat den?

Nu ska jag slöa lite tills älskling slutar jobbet och kommer hem för då ska jag nog klippa honom :) Pusstjah'

Inga kommentarer: