onsdag 3 december 2008

I have to much on my mind

I have to much on my mind...

Jag vill vara ensam och tänka igenom allt.
Alla säger att jag behöver vara ensam
och bara rasta och plugga och tänka.
Och jag vill, men ni förstår inte att jag inte kan det.

När jag tänker igenom allt,
eller man kanske ska säga när jag försöker tänka igenom allt.
Då går det åt helvete!
Då mår jag ännu sämre.

Så så länge jag är med någon eller väntar på att vara med någon,
att göra något så att jag kan hålla tankarna borta någorlunda bra.

När jag kan stressa istället för att ta det lugnt,
då kan jag hålla tankarna borta.
Alla jävla tankar som får mig ännu deppigare, tröttare och ledsnare.

När jag stressar mår jag också dåligt,
skit dåligt! Jag vet!?

Men vad ska jag göra?

Erik säger att jag bara behöver försöka ta det lugnt,
och det är sant till 110 % att jag behöver.
Men det är svårt, jag försöker.
Jag lyckas ibland, men sällan.
Jag lyckas ännu mer sällan nu när skolan är som den är.
När jag har 1000 saker att göra i skolan,
då stressar jag för mycket över det och mår dåligt
och då får jag utbrott och då är allt hemskt.

Jag vill inte gapa och skrika, jag vill inte bryta ihop och gråta.
Det blir bara så, för att jag inta kan klara av allting jämt.

Det känns som att jag inte klarar någonting längre,
fast det gör jag. Men det förstår jag inte själv,
jag förstår det inte tillräckligt mycket för att kunna må bra av det.

Det räcker inte att man vet saker för att må bra!
Man måste förstå dom också!
Hjärtat, psyket, kroppen och själen allt måste förstå
annars kan jag inte må bra... :(

Förlåt mig alla för allt!
Speciellt förlåt till min älskade Erik,
som måste stå ut med mina utbrott och gråtattacker.
Tack, för allt ditt stöd älskling <3

Tack, för allt du hjälper mig med
Tack, för tryggheten du ger mig
Tack, för att du får mig att orka leva
Tack, för att du gör livet värt att leva
Tack, för att du finns i mitt liv!

Utan dig hade jag inte suttit här idag.
Du har gjort så otroligt mycket för mig.
Jag är evigt tacksam för allt.
Jag Älskar Dig Erik <3
Det är du och jag för alltid.
Finns du finns jag!

081203
//fannyisaksson